Hè, hè, hij is er!

Onze cultuur heeft verbluffende dingen voortgebracht: de Notre Dame, de Nachtwacht, de Mattheus Passion en dan nu: de kroketletter!

We hebben er drie jaar op moeten wachten, maar daar is hij dan: de kroketletter! Wat zeg je me daar? Ja, de kro-ket-let-ter! Zeg maar, de welbekende chocoladeletter, maar dan in de vorm van een omhulsel van paneermeel en een vulling van ragout. Geef toe: wie heeft daar nou nÍet ongeduldig en vol spanning op zitten wachten?

De eerlijkheid gebiedt ons wel te zeggen dat dit niet echt een primeur van de Lidl is, want voor de echte diehard-liefhebbers van de kroketletter was er gelukkig al sinds 2019 de – hou je vast! – Croquetten Boutique in Utrecht, die toen al deze onovertroffen lekkernij verkocht.

Richard Blok, verantwoordelijk voor de diepvriessnacks bij de Lidl, heeft maar liefst drie jaar van zijn leven vergooid aan het ontwikkelen van dit Eindproduct van de Absolute Wansmaak. Trouwens, over wansmaak gesproken: daar weet de Lidl van mee te praten: vorig jaar kwam de supermarkt al met een bitterbal die was gevuld met… chocolade… Voor de liefhebbers, zullen we maar zeggen.

Maar goed, terug naar de kroketletter. Dit is niet minder dan een opzienbarende vernieuwing in Snackland. Luister maar naar wat de geestelijke vader Richard Blok erover te vertellen heeft: ‘Volgens Blok is het gelukt om een typisch Hollandse snack in een nieuw jasje te steken. Daar heeft Lidl ervaring mee: vorig jaar kwam de supermarkt met een bitterbal gevuld met chocolade, waar ook veel aandacht mee werd gegenereerd. “Allebei zijn het producten die zich in het verleden hebben bewezen. Maar dan komt de vraag op: hoe gaan we vernieuwen?’’ Met de kroketletter dus.’

Inderdaad, wat een spectaculaire vernieuwing! Ik zeg: een klein stapje voor een mens, maar een grote sprong voorwaarts voor de mensheid!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *